Metody grilování a venkovní grily


Metody grilování a venkovní grily

Mezi známé metody grilování patří buď grilování napřímo, kdy jde o grilování stejnou teplotou a maso je tedy kladeno po celé ploše roštu na venkovní grily. Plátky ke grilování položíme přímo na rošt nebo třeba i na lávový kámen a grilujeme při otevřeném nebo při uzavřeném víku grilu. Takto se nejčastěji grilují uzeniny, kotlety, ryby, drůbež a podobně. Grilování na alobalu je vhodné pro malé kousky, které by vám mohli proklouznout mezi roštem nebo se hodí pro přípravu marinovaných a tučných kousků masa, ze kterých odkapává tuk. Mřížku v tomto případě přikryjeme alobalem a nadzvedneme okraje, aby šťáva nevytekla ven. Grilování v alobalu je vhodné pro přípravu ryb, zeleniny, brambor, směsí a sýrů. Výhodná je i pro přípravu dietních pokrmů a nemusíte ani přidávat další tuk. Nevyteče šťáva a griluje se při zavřeném grilu.

Metody grilování a venkovní grily | inadoma.cz - vše co potřebujete domů a na zahradu Slug preview: www.inadoma.cz/metody-grilovani-a-venkovni-grily/
zahradní gril

Nepřímé grilování a zahradní grily

Nepřímé grilování je nejvhodnější především pro zahradní grily. Plynové grily, kam dáte připravovaný pokrm, který můžete položit jen na jednu půlku grilu a hořák zapálit zase pod druhou půlkou, jsou na nepřímé grilování nejvhodnější. Zdroj tepla je při nepřímé formě grilování rozložen na celý obvod grilu a pak se pokrm ugriluje jednak zvenčí, pak i zevnitř. Hodí se také pro větší kousky, celou drůbež a pečeně. Výsledné hotové maso bude mít tak trochu uzenou chuť. Ideální je zvolit nízký nebo střední plamen. Rožnění je vhodné také pro větší kousky masa, kuřata a malé pečínky. Maso při něm nabodneme na grilovací rožeň, upevníme, aby se nedotýkalo povrchu grilu, a rožněm pak musíme rovnoměrně otáčet.

Zdravé grilování přenosné mini grily

Pokud chceme dodržet dietní režim i při grilování, grilované pokrmy lze konzumovat se zeleninovou, nejlépe bez pečiva, ale určitě dejte kousek sacharidů alespoň v půlce brambory nebo plátku celozrnného chleba. Na chutné večeře vám postačí přenosné mini grily. Jako přílohy jsou vhodné i saláty s kapkou olivového oleje. Také je vhodné dietní grilování a způsob grilování v alobalu. Šťáva nestéká do ohně, předejdete sebe vznícení a uvolňování karcinogenních látek. Je nutné použít kvalitní a čerstvé maso, s bylinkami nešetřete a solte až na závěr. Nepoužívejte grilovací koření, které obsahuje až 60 % soli a pak vysušuje maso. Ze stejného důvodu do masa ani nepícháme, aby nevytékala šťáva a maso nebylo vysušené. Teplota vhodná na přípravu vašeho masa je okolo 300 °C.

přenosný mini gril

Komerční sdělení, inadoma.cz není autorem článku a nemá vliv na jeho obsah.

Mohlo by se vám líbit...

Pro správnou a plnou funkčnost webu používáme cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close