Menu Zavřeno

Metody grilování a venkovní grily


Metody grilování a venkovní grily

Mezi známé metody grilování patří buď grilování napřímo, kdy jde o grilování stejnou teplotou a maso je tedy kladeno po celé ploše roštu na venkovní grily. Plátky ke grilování položíme přímo na rošt nebo třeba i na lávový kámen a grilujeme při otevřeném nebo při uzavřeném víku grilu. Takto se nejčastěji grilují uzeniny, kotlety, ryby, drůbež a podobně. Grilování na alobalu je vhodné pro malé kousky, které by vám mohli proklouznout mezi roštem nebo se hodí pro přípravu marinovaných a tučných kousků masa, ze kterých odkapává tuk. Mřížku v tomto případě přikryjeme alobalem a nadzvedneme okraje, aby šťáva nevytekla ven. Grilování v alobalu je vhodné pro přípravu ryb, zeleniny, brambor, směsí a sýrů. Výhodná je i pro přípravu dietních pokrmů a nemusíte ani přidávat další tuk. Nevyteče šťáva a griluje se při zavřeném grilu.

Metody grilování a venkovní grily | inadoma.cz - vše co potřebujete domů a na zahradu Slug preview: www.inadoma.cz/metody-grilovani-a-venkovni-grily/
zahradní gril

Nepřímé grilování a zahradní grily

Nepřímé grilování je nejvhodnější především pro zahradní grily. Plynové grily, kam dáte připravovaný pokrm, který můžete položit jen na jednu půlku grilu a hořák zapálit zase pod druhou půlkou, jsou na nepřímé grilování nejvhodnější. Zdroj tepla je při nepřímé formě grilování rozložen na celý obvod grilu a pak se pokrm ugriluje jednak zvenčí, pak i zevnitř. Hodí se také pro větší kousky, celou drůbež a pečeně. Výsledné hotové maso bude mít tak trochu uzenou chuť. Ideální je zvolit nízký nebo střední plamen. Rožnění je vhodné také pro větší kousky masa, kuřata a malé pečínky. Maso při něm nabodneme na grilovací rožeň, upevníme, aby se nedotýkalo povrchu grilu, a rožněm pak musíme rovnoměrně otáčet.

Zdravé grilování přenosné mini grily

Pokud chceme dodržet dietní režim i při grilování, grilované pokrmy lze konzumovat se zeleninovou, nejlépe bez pečiva, ale určitě dejte kousek sacharidů alespoň v půlce brambory nebo plátku celozrnného chleba. Na chutné večeře vám postačí přenosné mini grily. Jako přílohy jsou vhodné i saláty s kapkou olivového oleje. Také je vhodné dietní grilování a způsob grilování v alobalu. Šťáva nestéká do ohně, předejdete sebe vznícení a uvolňování karcinogenních látek. Je nutné použít kvalitní a čerstvé maso, s bylinkami nešetřete a solte až na závěr. Nepoužívejte grilovací koření, které obsahuje až 60 % soli a pak vysušuje maso. Ze stejného důvodu do masa ani nepícháme, aby nevytékala šťáva a maso nebylo vysušené. Teplota vhodná na přípravu vašeho masa je okolo 300 °C.

přenosný mini gril

Komerční sdělení, inadoma.cz není autorem článku a nemá vliv na jeho obsah.